Bianca har en son!!?

Satt och googlade i förrgår kväll på Wester Aikema's Bernadette, och jag har googlat så många ggr förut, men aldrig hittat nåt, men då helt plötsligt så hittade jag denna hollänskahemsida -->http://host-82-161-230-94.luxitude.net/forums/viewtopic.php?f=69&t=363120, en forumssida, där det stod att en 2 årig hingst var till salu e: Aester el Nino u: Wester Aikema's Bernadette, och jag som kollat så många ggr förut men aldrig hittat nåt och detta var ändå skrivet 2005. Och jag såg längre ner på sidan att det var en e-mailadress till hon som skrev att han och 2 andra var till salu. Så jag tog en chans och mailade i hopp om att adressen fortfarande användes.
Jag googlade vidare och hittade ytterligare ett uppslag på forumssidan, där en tjej annonserade att hon hade fått en 2 årig hingst vid namn Starwin's Nino och som var efter Aester el Nino och Wester Aikemas Bernadette. Jag lyckades även hitta en bild på honom som 1 åring som den nya ägaren då Manouk de Roode hade lagt ut.
Haha, jag tog mig in på denna tjejs sida på nån annan sida som nåt typ av apberget/facebook/myspace sida, och där hittade jag en hotmail adress till henne, och jag mailade direkt!

Sen så fick jag svar igår morse från den första som jag mailade till och hon hette Chantal och berättade att hon hade hjälpt en annan tjej att sälja honom efter att den tjejen fått honom av en man som blivit för gammal för att ta hand om honom han var då ca 1-1.5 år gammal. Sen hade Chantal sålt honom till hennes kompis Manouk som nu ägde honom. Chantal skrev även att hon eventuellt kunde ha en mailadress till dom som hade fött upp honom, och jag hoppas på att jag kanske kan få svar på om hur länge dom hade Bianca, vars hon såldes, har hon fler föl osv.
Senare under dagen fick jag även svar av Manouk de Roode hans nuvarande ägare som berättade att hon haft honom sedan han var ca 2.5 år gammal, han var nu 7 år gammal och kastrerad, han var en extremt duktig hoppare!! och älskade det över allt annat. Men att han var en aningen svårriden och lät nästan ingen annan än Manouk rida honom, haha vart känns det igen mon tro!? Hon skrev att han var en väldigt speciell häst med en underbar personlighet som hon älskade över allt annat och hon hade inga planer på att någonsin sälja honom.
Manouk bad mig skriva om Bianca till henne, och det spenderade jag hela gårdagskvällen med att göra. Och skickade med en massa bilder. Hon skickade även lite bilder på Nino, läskigt hur lika dom var på vissa bilder.
Hon skulle skicka fler bilder, så jag hoppas på svar idag!

Nino 1 år

Nino nu




Läskigt lika på denna bilden!! hade nån sagt åt mig att det var Bianca hade jag trott dom!


Aester el Nino, hingsten Bianca betäcktes med

Kommentarer
Postat av: Anna

oftaaa :D

2011-03-10 @ 16:11:21
URL: http://cocoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0