24 Juni



Ute och busade i skogen idag med Anna och Manuel, Bianca var aningen taggad ;-) men efter att ha stått i en vecka pga att jag jobbat så kan man vara annat än övertaggad. Skitkul var det, vi for en sväng till sandtaget, galoppade lite efter sandvägen i skogen, ponnysarna var ovanligt lugna, när jag hoppade av och byggde hinder så stod både Bianca och Manne och typ sov när Anna som satt på Manne och ändå kunde hålla Bianca när jag gick omkring och drog grenar ;)
Sen blev det lite hoppande på våra kanske max 40-50 cm höga hinder, men jag kände att målet var bara att Pållarna skulle tycka det var roligt, Bianca tyckte det var askalas med hinder i skogen, Manne däremot hade nog inte lika roligt han i princip malde rätt igenom hindrena ,haha. Är det lågt kan man ju inte hoppa, det e ju bara jobbigt.
Sen på vägen hem så galloperade vi lite på åkern framför PO´s, även kul det med, det är bara så roligt när man får sitta på en häst som verkligen älskar det.

Har ju äntligen fått mitt pelham och hade ju tidigare lånat ett av Mia, så nu red både jag och Anna på pelham, och asså det känns bara så awesome att känna att det funkar. Även om det är ganska ordentlig uppbetsling för min del så känns det asbra att slippa sitta och slita hela tiden, nu känns Bianca mycket mjukare att rida ut på. Nu kan man ta, lätta, ta lätta lite enkelt istället för att måsta slita för att få stopp. Och hon verkar trivas på det, det ligger ju väldigt stilla i munnen då det är en gummistång och hon verkar trivas jättebra med det och det känns verkligen super, hon kan ju vara väldigt känslig när det gäller hennes munn.

Imorgon blir det nog också en uteritt, målet nu är verkligen bara att ha roligt, någon dag så blir det nog att rida igenonm henne i dressyren också, hehe fasten varken hon eller jag vill så är det ett definitvt måste, ingen av oss är ju några stjärnor, men hon blir bara bättre och bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0