10-10-10

aaaah, fan vad surt allt känns nu, jag red i tisdags, allt kändes kanon hon var superfin, sen var jag tvungen att jobba på onsdag så hann inte rida, och sen på torsdag så var hon tydligen så halt att hon inte kunde gå nästan (!), men kunde inte fara dit då jag var hemma så sent från skolan, sen på fredagen stannade jag i vännäs så kunde inte fara till henne då heller, men fick veta att hon tydliugen var bättre. Sen på lördagen när jag kom hem så hoppade jag av bussen direkt på stallet så att jag kunde kolla till henne. Hon var lite knappt en grads skillnad på värmen på benen, hon var hur torr och fin i benen som helst, inga tecken som helst på att hon skuölle vara skadad eller halt. men sprang med henne och jovisst haltade hon, men inte så mycket. Sen tog ut å longerade henne, i höger varv så haltade hon men inge mycket, men sen i vänster varv så haltade hon ganska så mycket syntes mycket! men jag lämnade henne så, hon var ju inte tjock i benet eller nåt. Sen idga när jag var där så var hon lika fin i benen som igår, verkligen hur torra och fina som helst, knappt märkbart att hon var lite varm i det vänstra benet knappt en grads skillnad, hon haltade idag också, men mindre än igår. Så jag skulle gissa att det bara är kanske en sträckning högre upp i benet, dom sade att dom hade hittat en stor sten i hoven i fredags, så det kan ju vara därför också. Hoppas verkligen på att det inte är något allvarligt. Eftersom att hon inte är tjock i benet, eller nästan varm och inga tecken på skada så får hon vila några dagar och se om det fortsätter förbättra sig.

syster å Manne idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0