2 okt- Gaaalen dag!!

Haft stalljour idag, helt galet vad som hinner hända under en dag xD
blev sparkad, omkullslängd, två förrymda hästar som jag jagade i typ en evighet, galna hästar som flög omkring i hagarna, alla typ stod på bakbenen och vra allmänt galna, typ lungnaste hästen i stallet som typ brukar sova när man leder in henne, ja hon var den som startade all galenskap xD bockade och slängde sig åt alla håll när jag tog in Bianca å landis, så landis börjar ställa sig på bakbenen å sparka vilt typ hoppa på mig å Bianca, helt crazy! när jag skulle ta in henne så ställde hon sig på bakbenen och börjar sparka/gå mot mig, haha helt galet. hon gick/travade med HÖGA knälyft hela vägen in, när vi gick förbi valackhagen där dte var mest gas, så slog det slint i huvudet på henne, haha börjar bocka och stegra på stället brevid mig, lite rädd att bli spatrkad i huvudet var jag :-P
Denna dag var galen, me galna hästar!
Men Bianca var ascool typ hela tiden, tillomed när Landis typ hoppadeomkring på bakbenen brevid henne, haha min påny är bäst ;))

Var helt slut efter allt idag, men rakade Bianca, så nu e hon fin, sen har jag mockat, sopat, fyllt mat mm. Så har verkligen inte orkat rida, och har ju varit sjuk i veckan så bara det har ju tömt mig på kraft! Men släppte Bianca på utebanan en stund bara så att hon fick röra på sig iallafall, hon gasade omkring en stund sen var det bra, hehe upptäckte ju gräset efter spårkanten ;-P
Hade me mig kameran idag så fotade lite när hon var på banan ;)

nyklippt :DD


Störd, men smidigt xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0