26 April

B vilade igår, så det var en mycket taggad ponny som jag satt på idag! Tanken var dressyr på utebanan, men hon var så sjukt taggad att det fick bli typ 10 varv i galopp i varje varv, sen kunde hon börja slappna av och gick jättefint och någorlunda lungt och avslappnat när vi travade av, det är då jag vill fortsätta rida men eftersom min lektion självklart var tvungen att börja då^^ Överlag så var det ett mycket piggt pass, men man känner verkligen att hon börjar stärka galoppen, även om hon var sjukt het och stark så slängde hon INGET i galoppen vilket hon alltid gör iallafall i vänster varv, men icket!!! Fuck vad najjs, ska bli härligt när hon inte är så pigg och jag kan börja rida ihop henne lite mer, ett tag kvar innan hon verkligen orkar samla sig ordentligt i vänster varv, men WOW vad hon är fin då, så fin som hon var innan den 19 feb, önskar man kunde gå tillbaka till den dagen och känna känslan av en underbar galopp, men annat kunde man ju få glömma från den dagen...^^
-
Oj, jag som skulle sova och bara skriva några få rader :-P
Det blir en suprise vad det blir för bild nu...
Jasså det fick bli denna! Och eftersom att jag skriver detta i förhand innan jag valt bild så blir det intressant att det blev en visad/ovisad bild.^^
Nu när jag valt bild så måste jag säga att jag *ÄLSKAR* denna häst oavsett hur lite smågalen hon kan vara ibland, jag bara älskar det där djuret.
She is everything and more <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0