6 Mars

Gårdagens ridning vill vi glömma^^ haha, men alla dagar e inte bra, kändes bara inte som att vi klickade riktigt!
Kändes riktigt riktigt bra idag, började med mycke skritt, gjorde volter, skänkelvikning, bakdelsvändningar. Sen i traven så var hon verkligen superladdad, och jag vill helst undvika att slita i hennes så det fick bli mjuka små halvhalter om vartannat och även då mycke volter för att få henne mjuk och lite mer med på noterna, glömma allt spring. Sen satte jag mig ned kortade tyglarna lite till och sen kunde jag bara sitta och njuta av hur underbart bra hon gick, stadig form och verkligen superenergisk och började få fram lite av hennes gångarter som faktiskt finns där inne. Gjorde lite skänkelvikningar, volter och skolorna i traven, kämpade på jätte duktigt, dock gick det lite tungt undan höger skänkel och ville inte riktigt hålla fart och form, men hon går bara bättre och bättre! Tog 2 korta galopper, hon har verkligen överskottsenergi som heter duga, men högervarvet gick hon jätte bra, det e ju vänster som e jobbigt och då väldigt mycke spring utan kontroll typ!
Imorgon blire dressyr även då, vad vi hittar på vet jag inte men lite sidvärts och allmänt lösgörande ;-)
Ibland när jag tittar tillbaka på bilder så tänker jag: Aaaah, Handställningan, sitsen,, blicken, JAG i allmänt... Haha, men jag försöker bättra min grova fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0