12 Feb

Haha, trodde typ att det var i förrgår jag skrev sist, men icke :P
Visst ja, jag hoppade ju i Tisdags (idag lördag), det gick superbra!! Hoppade studs och ett litet 40 cm hinder bara för att träna anridningen, det e mest jag som måste träna på att inte ta i henne för mycket när hon drar iväg, blir lätt att jag tar i henne så mycket att vi kommer jätte nära istället och då blir det bara fel, hon skötte sig jätte duktigt iallafall, hon blev lite paff första gången i studsen att det komme fler hinder efter det första, men sen hoppade hon hur bra som helst. Travade nästan bara in, hon blir bara så övertaggad i galoppen. Tänkte hoppa troligen på tisdag igen, så blir nog en liten studs då igen, och då ska vi försöka komma i galopp, behöver tränas på! Fartkontroll!! ;)
Igår försökte jag ha tre bommar på långsidan med 2 galoppsprång emellan varje, och jag och min optimism haha, trodde verkligen att jag skulle kunna göra övningen med tränsbett och utan martingal, men det kan ju bara sluta på ett sätt när min häst ser bommar! Won't make that mistake again
For en ut på en långtur med Stina och Hubbe idag, Hubbe blev så stark och het av att vara sist så vi red sist hela vägen, haha min ponny kunde inte skritta, trava eller galoppera, det blev snarare fina kaninhopp rätt upp i luften hela vägen, eller så stog hon så fint kvar och galopperade på stället^^ det var buskul iallafall, men ponnyn var GALET het! Verkligen extremt även för att vara B :-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0