3 Feb- Schneeig dag!

Var redan kl 8 på stallet idag, och jag som hade förväntat mig strålande sol och plusgrader som gårdagen bjöd på men icke! Istället snöar det som bara den, jag som hade en planerad uteritt, men jag red inne i värmen istället, red med annas tredelade idag, och hon kändes verkligen supermjuk och jätte fin i munnen. Hon var ganska spänd och taktade en del i början så det fick bli mycke skrittjobb idag, tränade öppna, sluta, skänkelvikningar, framdelsvändningar. Gör ju inte det så ofta då hon är så skänkelkänslig och bara kör huvudet rakt upp och springer. Men jag hade sporrar idag (wow) och det brukar verkligen inte sluta bra, men hon var hur fin som helst, lite spänd till en början, men jag har ju tränat att hålla skänklarna mot henne så. Hon kämpade på superbra med allt, och en låg och bra form i skänkelvikningarna, lite spänt i öppna/sluta, men även där på slutet så slappnade hon av mer och mer ;-) det kändes verkligen superbra, travade en stund på slutet i en låg lång form, hon var supertrevlig och inte spänd och springig som i början!
Awesome ridpass!
Har planer på lite samma arbete imorrn om inte vädret e bättre då blir den planerade uteritten äntligen av^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0