6 Januari

Awesome att man blivit sjuk efter nyår x( men men jag har ridit typ varannan dag 2a, 4e och idag då :D e typ vad man orkar, ganska kravlösa pass men hur kul som helst ändå, i tisdags då vi red ut var verkligen hur kul som helst, jag har inte galopperat henne så mycket på lääänge!! Har bara tagit nåt varv eller två i ridhuset innan, både hon och jag tyckte att det var skitkul :-))
T'änkt att vi skulle rida ut idag, men med tanke på det ENORMA snöfallet så sket vi i det och red barbacka inne en stund istället, haha nu kan jag ju sitta ner igen (blåmärket på mitt lår/röv), och hon gick väldigt stadigt och fint efter uppvämingen. Har verkligen upptäckt att det krävs ca 10-15 min framskrittning och sen låg kravlös form i traven ca 10 min innan man kan börja plocka ihop henne och hon går bra. Haha att jag inte upptäckt detta för 4 år sedan xD Men det är ju i färsig inte försen nu som jag verkligen börjat fokusera på dressyren mer!
Till veckan tänkte jag ta nån dag då jag kan träna bommar och nåt småhinder, haha min ponny kan ju inte trava bommar, det är mer hopp emellan/över alla bommar så nu ska jag lära henne det. Vi får se hur hon känns i galoppen i veckan så kanske det blir lite galoppbommar då också.
Jag börjar tagga Strömsholm som faaan! kommer bli hur kul som helst!
har gjort lite önskelistor på hästgrejer från hööks/horze/hastprodukter.se mm :-)) hehe, om jag ändå vore rik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0