7-8 Jan

Gårdagen så red jag en snabbis i ridhuset, ganska kravlöst. Hehe red med sadel för första gången på ja hela Biancas igång-sättning, dels pga att hon e så fucking fet och att den ligger asdåligt då xD Har ju funderat hela dagen idag åp varför jag har sådan träningsverk i rumpan, haha jag har nu kommit på varför, har ju innan bara ridit ut en gång med sadel, så min stackars rumpa och lår var lite ovan :P
Det gick ganska bra, när jag började slappna av så gjorde även hon det, och så är det alltid det är bara jag som måste skärpa mig!! Helt galen i galoppen dock, men hon orkar ju inte samla sig, och sen tycker hon det e askalas att få springa snabbt. Det tock en hel del avtravande innan hon kunde trav i normal takt igen.
Idag så red vi en stund på utebanan, med snö som gick till magen på dem nästan, skrittade fram länge sen en liten stund trav, haha HÖGA lyft kan jag lova, helt underbart! och sen ca 2-3 varv i galopp i varje varv. Också det galet underbart, om de kunde galoppera så i vanliga fall. Ponnysarna tyckte det vra hur jobbigt som helt men superbra träning, sen tog jag och Bianca en kort galopp på en oplogad Torsjöväg med galet härligt underlag.
Haha, kan bara sammanfatta dagen som GALET UNDERBAR!!
Imorrn så måste bli en tur ut efter Torsjön, måste passa på när det är oplogat och så bra underlag! Taggar verkligen!
Min ponny är så underbar, verkligen det som jag älskar mest av allt! Förstår inte hur jag någonsin kommer kunna skiljas från henne...
<3<3
LIVET

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0