18-19 Juni

Drömmen bor nu i Ava sedan i fredags, Bianca superkär och Manne superarg. Haha, Drömmen får inte komma i närheten av Bianca, det är ju Mannes brud jue^^ Annars går det bra ;-)
.
Efter att ponnysarna vaccinerades i onsdags så fick Bianca några dagars ledigt, men red ut på storåkern i förrgår och det var en mycket taggad och het ponny som jag satt på. Helt sjukt vad hon tyckte det var roligt att galoppera, hon gjorde sina små glädje "bockar" hon kan ju inte bocka så det är mer av nån sorts studsig galopp upp och ned. Det blev inte så mycket dressyr som det var tänkt, utan vi busade bara omkring. Men eftersom åkern nu innehöll en och annan trana och en hög med höbalar som inte fanns där förra året så var det ju superläskigt!
.
Igår kväll mest av lathet efter att ha jobbat på morgonen, spenderat antalet timmar på järnäsklubb och skjutsat Kiwan till N-maling och Fred till Bredvik så fick det bli en tur barbacka, gick ut i hagen drog på henne hacket, gick ut och slängde mig upp, haha det är mycket enkelt :D Men red ner till åkern som är paralell med hagen på andra sidan bäcken. Men precis som i lördags så var pojkarna i hagen inte så glada över att deras tjej drog iväg så de stod och skrek under hela mitt ridpass, tror dom väckte upp hela Ava^^ Men som tur var så kunde dom inte se vart jag och B tog vägen efter att vi ridit förbi kennemans, så det var en mycket spänd häst som bara lyssnade efter sina festmän till en början, men efter ett tag så kunde jag få henne att koncentrera sig och då gick hon verkligen super, lyssnade på varenda förhållning, dock lite stel i högersidan, men när det släppte så gick galopperna verkligen hur bra som helst *stolt*, känslan som vi hade hoppas jag verkligen ska finnas kvar idag, det var verkligen en sån där ridtur där allt klickar perfekt!
.
Beroende på vädret idag så får jag se vad det bli, det är lite regnigt nu så vi väntar.
.
Hade konstiga inställningar på kameran så de ser ju ut som ja vet inte vad...
Bianca nosade aldrig på Drömmen, men Manne som aaaldrig träffar i vanliga fall han var ju intressant
Haha, Manne kommer i full fart och attackerar drömmen
Haha, det här är inte normala hästar som slåss med framdelarna mot varandra utan här är det rumpa mot rumpa som gäller, kanske har med att dom är valacker att göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0