30 Mars

KÖRKORT!! Awesome, jag tog mig en svängom till stallet där jag mötte upp hovslagaren, pållarna skoddes, sen så passa jag på att rida, tanken var ju att rida ut men det blev för jobbigt att gå ca 50 m för att hämta jackan i omklrummet. Red i mina underbara beiga ridbyxor och min aaaaah nya ridstövlar, helt galet vad snygga dom e!! Bianca hade blått schabrak och blåa schoeckemöhle lindorna, älskar dom! Haha och till min förvåning så upptäckte jag i spegeln i ridhuset att jag hade en blå tröja på mig också, så jag hade värsta matchningen idag, inte ofta det händer^^
Ridpasset var innehöll allmänt mycke hopp och studs åt alla håll, men jag får skylla mig själv då hon blivit riden så sparodiskt de senaste veckorna. Redan när jag suttit upp och skrittat ett typ halvt varv så börjar ponnyn helt plötsligt hoppa upp i luften och bocka, haha hon e söt. Vi skrittade på gjorde skänkelvikningar och slutor, hon e ju så otroligt känslig och lyhörd när hon är sådär pigg så då ett det bara roligt när lyssnar så kanon.
I traven så blev hon hur sprättig som helst bockade och hoppade omkring, men stundvis så gick hon jättefint! Jag sket helt i galoppen även om hon tog egna initiativ och galopperade lite nu och då. Jag tog av henne utrustningen och så fick hon springa lite själv, och det var MYCKET uppskattat, det blev en hel del räzer och bockning!
Jag läääängtar till sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0