22 Maj

Var där tidigt (10.30)^^ imorse på stallet, mockade, fyllde på spån, fixade mat+vatten, borstade ponnyn skinande ren, klippte hovskägg och runt kronranden (med precision, haha ändå ser det förjävligt ut!), klippte manen (måste fixas till bättre sen), lugg och svans fick toppas lite, spritade och smörjde m helosan i karlederna (hehe typ i förebyggande syfte då hon inte har mugg), även så sprayade jag pälsglans över hela hon, sen fick hon longeras en stund inne, skit när man inte kan vara ute när det är asbra väder, men hovis kommer på fredag som tur är! Sen fick hon beta en stund i gräset innan hon fick gå in i hagen och rulla bort allt mitt slit med att göra henne fin och hon fick då även fortsätta kära ner sig i Rox igen, jag tror hon kan ha lite tråkigt nu när Mira är borta.
.
Kort så var det de 2 timmarn som jag spenderade på ridskolan, måste säga att jag hann med en hel del!
Imorrn blir det nog barbacka inne när jag slutat jobba på häggis, är verkligen bara assugen på att rida barbacka, tycker man får en härligare känsla tillsammans med hästen! Hehe det lär nog vara lite förändring i vänstergaloppen!
.
Aah, glömde nästan att jag gick runt och typ fotade alla hästar, tänkte lägga upp lite somriga bilder till hemsidan, men jag blev inte så nöjd så vi får se.
.
Liiiiiiiiiiiiiiiiiite smalare har hon faktiskt blivit^^
Trots den fula gården och lövlösa träden så den så klar och fin!
.
Hahaha, notera hur vi båda lyfter från marken!
.
Tur att man har matte när man blir trött och inte orkar gå!
.
Mördarkatt på G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0