12 Sep

Livet rullar på eller nåt... Är galet förkyld och 39-40 graders feber just nu, och ändå har jag spenderat 2 dagar på botten av en bassäng (3-4 h/dag) med en massa övningar inför Norgedykningen. Ska bli kanonkul, och det har varit ashäftigt i helgen också men att göra det med förkylning och feber var ingen hit. Haha, jag har både hostat och nyst under vattnet som ett tok.
.
Och har även haft stalljour i helgen, kul... Och så när man kommer för att ge hästarna lunch ja då ska folk ALLTID lägga sig, "varför har ni inte mockat?" "varför har ni inte sopat?" "varför har ni inte fyllt höpåsar?" "visst kommer ni ihåg det och det?" "Ni är ju sena", aaaaaaaaah kan inte folk bara bry sig i sitt eget nån gång, har vi någonsin glömt göra något? NEJ!! Okej erkänner mitt fel nu att jag faktiskt glömde en av ridskolahästarna inne en gång, men det tar jag på mig, men jag har aldrig glömt ge mat, mockeá eller annat, så varför påminna mig 20 ggr då? Och ja vi gav inte hästarna lunch förrän kl 13 i söndags, men då såg vi till att förskjuta alla andra tider också, dom fick mo, em o kv senare också! Det är ju faktiskt så att man har ett liv utanför hästarna och stallet, och ibland måste man planera om lite grann.
Haha, känner mitt damputbrått här nu, men jag var så jä*la arg och less i söndags så jag trodde jag skulle spricka, kul när man är sjuk och gör så gott man kan då får man bara skit, japp askul! Aja...
.
Golvet snart klart, all slang lagt och nu bara armering o betong kvar att läggas. Känns Kanoners!! Planen är att börja rida i veckan, när jag är frisk^^ Blir väl på onsdag, då borde jag ju vara frisk igen, hoppas jag! Jag taggar typ sönder, det ska bli så jäkla roligt att komma igång igen. Blir så glad varje gång jag ser min lilla ponny, helt underbart glad jag blir. Fick även frågan häromdagen, för 100e ggn om jag inte skulle sälja snart och köpa nytt, haha ja men är folk så korkade att dom tror man är gjord av pengar eller, med ett helt hus som vi måste byta golv, kök, toaletter, fönster osv på så verkar vissa fortfarande i fatta att vi inte har råd att köpa en fin storhäst för 100 000 kr just nu! Aja jag försöker alltid bara tänka på något annat, och på att jag redan har världens underbaraste ponny. "Men du vill väl tävla?" vare en som sade, VA??? Jag har inte tävlat på 4 år, och jag kan inte direkt säga att jag har någon direkt längtan efter att tävla, om/när jag i framtiden köper storhäst så kommer jag säkert vilja tävla, men skulle det av nån anledning visa sig att nej, denna häst vill/duger inte till att tävla den o den klassen, så who cares, huvudsaken jag fortfarande tycker det är kul att fara på stallet och rida, tävla är inte allt och hästar är inga tävlingsmaskiner som man ska försöka tvinga upp snabbt i klasserna bara för att måste vara bäst.
Jag älskar att rida Bianca, och så länge jag gör det så spelar det verkligen ingen roll om vi tävlar eller inte, jag blir bara så lycklig och varm i kroppen bara av att se henne :DD
Nu är jag för lång och ska sälja henne i framtiden pga min otroliga hoppabstinens xD men nu rider vi dressyr och det funkar bara bra, just nu när jag ändå inte kan köpa nån annan häst.
.
Hahahahah, jag känner att detta inlägg verkligen blev fyllt av allt argt som jag inte vågar säga till folk ansikte mot ansikte typ^^
.
Hur kan jag inte älska denna ponny?









Haha, aaaw!

Som ler och långhalm! <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0