17 Sep

Stalljour idag, utsläpp före 6 imorse, ganska najjs faktiskt! Sen älgjakt heela dagen, hem å äta sen på stallet och spenderade hela eftermiddagen/kvällen där (ca 4-5 h), så jäkla mysigt, och jag och Anna vi fixade allt från mat, sopning, mockning till de som behövdes och det gick som bara av farten, helt underbart att vara själv där också bara vi två. Sen grejade vi med pållarna, jag rakade på halsen, klippte man/svans, kotleder, kronrand, öron, borstade igenom ordentligt hela pållen, dränkte svansen i pälsglans, fixade och såg till att hon var finis. Har aldrig tyckt att det har varit så härligt med att bara pyssla nån gång, sen skulle Anna rida och jag longera/löslonger, skar mig en fint jack i fingretr idag (täljde på en vedklabb... en nu fin vedklabb) så hade ingen lust att hålla i ett par tyglar. Påny fick prova sina nya vita benskydd, haha men jag blodade ner dem då det läckte igenom mitt plåster, fint!
Sen så fick påny skritta fram själv (duktig pålle), sen så fick jag mana på henne lite i trav, hon gjorde helt självmant en fin 8-volt, haha dock lite kantig emellanåt då hon tyckte hon kunde stanna i hörnet eller springa åt ett annat håll. Men hon jobbade bra i emellanåt låg form och fick upp ryggen ordentligt, dock så är hon ju lite spänd av naturen och gillar inte riktigt inspännnignstyglarna, även fast dom sitter löst, så lite hög form dock.
Sen fick pållarna busa av sig lösa i ridhuset, det uppskattades!!
.
.
Hehe, liiiiite stora skydd fram, men störde henne inte iallafall :P
Fet ponny jobbar själv!
Anna o Manne är alltid och stör!
Älskar min kameras fenomenala bilder inomhus!
<33
.
Lite Printscreens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0